donderdag 22 november 2018

Nieuw initiatief: hulp bij het winkelen voor mensen met een verborgen handicap



Sainsbury's, een supermarkt keten in Engeland, heeft een nieuw initiatief gelanceerd om klanten met een verborgen handicap te helpen. Klanten kunnen een halslint met zonnebloemmotief ophalen bij de winkels van Sainsbury's.








Deze linten zijn een onopvallend teken voor het personeel dat de klant mogelijk extra hulp nodig heeft tijdens het winkelen. Het initiatief is gelanceerd om mensen met een verborgen handicap te helpen, zoals autisme, dementie, visuele of auditieve beperkingen.


Sainsbury's is de eerste supermarkt die dit initiatief testte en werd geïnspireerd door een vergelijkbaar systeem op de luchthaven van Gatwick, waar tot nu toe meer dan 10.000 halslinten zijn uitgedeeld.


De halslinten zelf zijn gratis en klanten kunnen ze houden zodat ze die elke keer kunnen dragen als ze naar de winkel gaan.






Na een succesvolle lancering zal de supermarktketen het plan uitbreiden naar nog eens negen winkels in het Verenigd Koninkrijk.


Klanten zijn enthousiast. Eén klant vertelt: "Ik moet zeggen dat het een geweldig idee is. Vanmorgen voelde ik me een beetje dom dat ik het halslint om aan doen en ik vertelde mijn man dat ik het niet wilde dragen, maar hij moedigde me aan om het te doen."











Geen opmerkingen:

Een reactie posten